Διαδικτυακά πρωταθλήματα: Αιτήσεις Συμμετοχής - Πρόγραμμα - Βαθμολογίες



Το site μας βρίσκεται υπό αναβάθμιση.
Θα είμαστε και πάλι κοντά σας σε λίγες ημέρες.

Κανόνες

ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ BACKGAMMON

1.0 ΤΥΠΟΙ

1.1 ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ. Οι Κανόνες και οι Διαδικασίες του Τουρνουά δεν μπορούν και δεν θα έπρεπε να διέπουν όλες τις δυνατές καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν σε ένα ματς. Κανένα σύνολο κανόνων δεν πρέπει να στερεί από τον Διαιτητή την ελευθερία να κρίνει ή να τον εμποδίσει να βρει την λύση που υπαγορεύει η αντικειμενική δικαιοσύνη και είναι συμβατή με τις συνθήκες μιας συγκεκριμένης περίπτωσης.

1.2 ΠΕΔΙΟ. Εκτός όπου αναφέρεται ρητά κάτι διαφορετικό, εφαρμόζονται οι γενικά παραδεκτοί κανόνες του backgammon.

1.3 ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ. Ενας ή περισσότεροι Διαιτητές που έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και είναι αμερόληπτοι συμβουλευόμενοι την Επιτροπή του Τουρνουά θα εκπροσωπούν το Τουρνουά.

1.4 ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ. Ολες οι συμμετοχές υπόκεινται στην έγκριση του Τουρνουά. Λόγοι αποκλεισμού δεν απαιτείται να αναφερθούν. Οταν υπάρχουν περισσότερες από μια κατηγορίες στο Τουρνουά, ένας συμμετέχων μπορεί να περιοριστεί και να μην του επιτραπεί να παίξει σε μικρότερη κατηγορία.

1.5 ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ. Κατά τη διάρκεια ενός ματς σε εξέλιξη, οι παίκτες δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν γραπτά, μηχανικά ή ηλεκτρονικά βοηθήματα παρά μόνο για να κρατούν το σκορ.

1.6 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ. Η επίσημη γλώσσα του Τουρνουά είναι η Αγγλική. Συνομιλία σε οποιαδήποτε άλλη γλώσσα δεν επιτρέπεται μεταξύ παικτών και /ή θεατών όταν υπάρχουν ματς σε εξέλιξη. Οι παίκτες δεν μπορούν να χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα ή άλλες συσκευές ηλεκτρονικής επικοινωνίας παρά μόνο κατά τη διάρκεια των προβλεπομένων διακοπών [breaks].

1.7 ΘΕΑΤΕΣ. Οι θεατές πρέπει να παραμένουν σιωπηλοί όταν παρακολουθούν ένα ματς. Οι θεατές δεν έχουν δικαίωμα να επισύρουν την προσοχή σε λάθος παιξίματα ή να σχολιάζουν παιξίματα. Θεατές οι οποίοι παρατηρούν παρατυπίες ή ανωμαλίες κατά τη διάρκεια ενός ματς θα πρέπει να τις συζητούν ιδιαιτέρως με τον Διαιτητή. Ενας παίκτης έχει δικαίωμα να ζητήσει από τον Διαιτητή να απομακρύνει έναν ή περισσότερους θεατές από την παρακολούθηση του ματς του.

2.0 ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ

2.1 ΤΟΠΟΣ. Τα ματς παίζονται σε καθορισμένους χώρους του Τουρνουά.

2.2 ΧΡΟΝΟΣ. Τα ματς πρέπει να αρχίζουν την καθορισμένη ώρα. Κάθε παίκτης μπορεί να κάνει μια πεντάλεπτη διακοπή (μεταξύ των παρτίδων) σε ματς που δεν υπερβαίνει σε μήκος τους 13 πόντους. Ο Διαιτητής μπορεί να επιτρέψει επιπλέον διακοπές σε μακρύτερα ή σε πολύ σημαντικά ματς. 

2.3 ΠΟΝΤΟΙ ΠΟΙΝΗΣ. Εκτός αν δικαιολογηθεί από τον Διαιτητή, ένας αργοπορημένος παίκτης τιμωρείται με πόντους που χορηγούνται στον αντίπαλο. Ο πρώτος πόντος τιμωρίας χορηγείται 15 λεπτά μετά την καθορισμένη ώρα έναρξης και  στη συνέχεια οι πόντοι τιμωρίας αυξάνονται με ρυθμό έναν πόντο για κάθε επιπλέον 5 λεπτά καθυστέρησης. Οταν οι χορηγούμενοι πόντοι ποινής υπερβαίνουν το μισό μήκος του ματς, ο απών παίκτης χάνει το ματς. Για να αποφύγει ποινές, ένας παίκτης πρέπει να έχει την συναίνεση του Διαιτητή όταν απομακρύνεται από την αίθουσα του Τουρνουά για περισσότερο από 10 λεπτά.

2.4 ΑΡΓΟ ΠΑΙΞΙΜΟ. Οι παίκτες αναμένεται να παίζουν σε λογικό ρυθμό. Ο Διαιτητής μπορεί να επιβάλλει ρολόι χρόνου προκειμένου να προσδώσει τον σωστό ρυθμό σε αργά ματς.

2.5 ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΕΣ. Με δική του πρωτοβουλία ή μετά από αίτηση ενός παίκτη, ο Διαιτητής μπορεί να ορίσει έναν παρατηρητή του ματς προκειμένου να αποφευχθούν ανωμαλίες κατά τη διάρκεια του αγώνα.

3.0 ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΑ

3.1 ΥΛΙΚΟ. Οποιοσδήποτε εκ των δύο παικτών μπορεί να ζητήσει να χρησιμοποιηθούν και από τους δύο παίκτες, όταν είναι διαθέσιμα και εγκεκριμένα από τον Διαιτητή : (α) ζάρια ακριβείας (έναντι οποιωνδήποτε άλλων) και/ή (β) κούπες με χείλος (έναντι κουπών χωρίς χείλος). Baffle box μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατόπιν συμφωνίας των δύο παικτών ή κατόπιν απαίτησης του Διαιτητή.

3.2 ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ. Πριν από την έναρξη ενός ματς, το τάβλι, η φορά παιξίματος, το χρώμα των πουλίων, και οι θέσεις που κάθονται οι παίκτες μπορούν να αποφασιστούν με ρίξιμο ζαριών.

3.3 ΑΛΛΑΓΕΣ ΥΛΙΚΟΥ. Ο Διαιτητής μπορεί να αντικαταστήσει υλικό οποιαδήποτε στιγμή. Διαφορετικά το υλικό που διαλέχτηκε αρχικά θα χρησιμοποιηθεί μέχρι το τέλος. Οποιοσδήποτε από τους δύο παίκτες μπορεί να απαιτήσει την μείξη των τεσσάρων αρχικά επιλεγμένων ζαριών πριν από την έναρξη κάθε παρτίδας. Για να αναμείξει τα ζάρια ο αιτών σείει τα τέσσερα ζάρια όλα μαζί σε μια κούπα και τα ρίχνει. Πρώτα διαλέγει ο αντίπαλος ένα ζάρι, μετά αυτός που τα έριξε, μετά ο αντίπαλος, και αυτός που τα έριξε παίρνει το τελευταίο ζάρι.

4.0 ΠΑΙΞΙΜΟ ΤΗΣ ΠΑΡΤΙΔΑΣ/ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ

4.1 ΤΥΧΑΙΕΣ ΖΑΡΙΕΣ. Τα ζάρια είναι αυστηρά ένα μέσον για να λαμβάνονται τυχαίες ζαριές. Κάθε άλλη χρήση καταστρατηγεί τους κανόνες και το πνεύμα του backgammon. Μια νόμιμη ζαριά συνίσταται από την δυνατή σείση των ζαριών σε μια κούπα και στη συνέχεια το ταυτόχρονο πέταγμά τους εκτός της κούπας από μια ικανή απόσταση πάνω από την επιφάνεια παιξίματος, επιτρέποντάς τους να αναπηδήσουν και να κυλήσουν ελεύθερα. Και τα δύο ζάρια πρέπει να εγκαταλείψουν την κούπα προτού ένα από αυτά αγγίξει την επιφάνεια παιξίματος, διαφορετικά πρέπει να ξαναριχτούν. Μεταξύ της σειράς ριξίματος του κάθε παίκτη τα ζάρια  παραμένουν μέσα στην κούπα σε κοινή θέα. Εναλλακτικά, οι παίκτες μπορούν να ρίχνουν τα ζάρια νόμιμα πετώντας τα ταυτόχρονα διαμέσου ενός baffle box.   

4.2 ΕΓΚΥΡΕΣ ΖΑΡΙΕΣ. Και τα δύο ζάρια πρέπει να καταλήξουν ισόπεδα στην επιφάνεια παιξίματος στη δεξιά πλευρά του μπαρ, διαφορετικά είναι άκυρα [cocked] και πρέπει να ξαναριχτούν. Σε περίπτωση διαφωνίας, ένας παίκτης που ξαναρίχνει πριν ο αντίπαλός του αναγνωρίσει ότι η ζαριά είναι άκυρη θα βρεθεί σε μειονεκτική θέση.

4.3 ΚΙΝΗΣΕΙΣ. Ο παίκτης μετακινεί τα πούλια με ξεκάθαρο τρόπο, χρησιμοποιώντας μόνο το ένα χέρι. Τα πούλια στο μπαρ πρέπει να ξαναμπαίνουν στο παιχνίδι πριν από οποιαδήποτε άλλη κίνηση. Ενας παίκτης δεν επιτρέπεται να αγγίζει πούλια ή ζάρια όταν είναι η σειρά του αντιπάλου του. 

4.4 ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΟΥΛΙΩΝ. Πούλια τα οποία χτυπήθηκαν πρέπει να παραμένουν στο μπαρ ενόσω εκκρεμεί η επανείσοδός τους. Πούλια τα οποία έχουν παρθεί στο μάζεμα πρέπει να παραμείνουν έξω από ολόκληρη την επιφάνεια παιξίματος μέχρι το τέλος της παρτίδας. Ενας παίκτης που κάποιο πούλι του παράνομα βγήκε εκτός παιχνιδιού μπορεί ακόμα να χάσει διπλό ή τριπλό παιχνίδι.

4.5 ΣΗΚΩΜΑ ΖΑΡΙΩΝ. Ενας παίκτης ολοκληρώνει τη σειρά του σηκώνοντας ένα ή και τα δύο ζάρια του. Μπορεί να επανατοποθετήσει τα ζάρια στην επιφάνεια παιξίματος για να διευκολυνθεί στην μετακίνηση των πουλίων του, αλλά σε περίπτωση διαφωνίας θα είναι σε μειονεκτική θέση αν δεν ειδοποιήσει τον αντίπαλό του προτού το κάνει.

4.6 ΠΡΟΩΡΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ. Ο αντίπαλος ενός παίκτη που ρίχνει τα ζάρια πρόωρα θα ολοκληρώσει τη σειρά του και στη συνέχεια είτε θα αφήσει να ισχύσει η πρόωρη ζαριά είτε θα απαιτήσει ξαναρίξιμο των ζαριών. Ο αντίπαλος ενός παίκτη που βιδάρει πρόωρα θα ολοκληρώσει τη σειρά του και στη συνέχεια θα αρνηθεί ή θα δεχτεί τον βίδο.

4.7 ΛΑΘΟΣ ΣΤΗΣΙΜΟ. Μια λανθασμένη αρχική θέση διορθώνεται υποχρεωτικά πριν από την πέμπτη ζαριά της παρτίδας. Μετά η υπάρχουσα κατάσταση επισημοποιείται. Παίκτες οι οποίοι αρχίζουν το παιχνίδι με λιγότερα από 15 πούλια μπορούν ακόμα να χάσουν διπλό ή τριπλό παιχνίδι.

4.8 ΜΗ ΝΟΜΙΜΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ. Ενας παίκτης μπορεί να παραβλέψει το μη νόμιμο παίξιμο του αντιπάλου του ρίχνοντας τα ζάρια ή βιδάροντας. Διαφορετικά, πρέπει να απαιτήσει από τον αντίπαλό του να ξαναπαίξει ολόκληρη τη ζαριά του νόμιμα.

4.9 ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΣΗ. Κάθε παρτίδα πρέπει να παίζεται μέχρι το τέλος, εκτός αν τελειώσει με πάσο σε βίδο ή ρεβίδο, ή εγκαταλείποντας απλό, διπλό ή τριπλό ένα παιχνίδι στο οποίο δεν υπάρχει επαφή μεταξύ των αντιπάλων πουλίων. Δεν επιτρέπεται να ακυρώνονται παρτίδες ή ματς, να ξαναπαίζονται ή να γίνονται συμφωνίες. Οι παίκτες είναι υπεύθυνοι να παίζουν στο τιθέν μήκος του ματς. Ο πρώτος παίκτης που φτάνει στο τιθέν μήκος του ματς είναι ο νικητής.

4.10 ΑΝΑΦΟΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ. Το αποτέλεσμα του ματς αναφέρεται σε έναν υπεύθυνο του Τουρνουά από τον νικητή. Ο υπεύθυνος θα επαληθεύσει και θα τοιχοκολήσει το αποτέλεσμα στο πίνακα των κληρώσεων. Ο Διαιτητής μπορεί να διορθώσει ένα λανθασμένα τοιχοκολημένο αποτέλεσμα και θα πρέπει να το κάνει έγκαιρα και δίκαια προς όλους.

 

5.0 ΣΚΟΡ/ΒΙΔΟΣ

5.1 ΚΡΑΤΩΝΤΑΣ ΣΚΟΡ. Κάθε παίκτης κρατάει το σκορ και το συγκρίνει με αυτό του αντιπάλου του στην αρχή κάθε παρτίδας. Σε περίπτωση σχετικής διαφοράς, παίκτης ο οποίος δεν καταγράφει το σκορ θα είναι σε μειονεκτική θέση.

5.2 ΑΡΧΙΚΗ ΘΕΣΗ ΒΙΔΟΥ. Αμφότεροι οι παίκτες φροντίζουν ώστε κάθε παρτίδα (εκτός από την παρτίδα Crawford) να αρχίζει με τον βίδο τοποθετημένο στο κέντρο και με την ένδειξη 1 (ή 64) στην επάνω πλευρά του. Σε περίπτωση διαφωνίας, η τρέχουσα θέση και επίπεδο του βίδου θα επηρεάσουν την απόφαση του Διαιτητή.

5.3 ΚΑΝΟΝΕΣ ΒΙΔΟΥ. Διπλά και τριπλά παιχνίδια μετράνε είτε έχει δοθεί βίδος είτε όχι.

5.4 ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΒΙΔΟΥ. Ενας παίκτης μπορεί να βιδάρει όταν είναι η σειρά του να παίξει και πριν ρίξει τα ζάρια, αλλά όχι αν έχει ρίξει άκυρη [cocked] ζαριά. Για να δώσει βίδο ή ρεβίδο, ο παίκτης μετακινεί τον βίδο προς τη μεριά του αντιπάλου του με τη διπλασιασμένη αξία στην επάνω πλευρά του λέγοντας ταυτόχρονα "βίδο" ["double"] ή λέξεις με παραμφερή έννοια. Για να δεχτεί, ο αντίπαλος λέει "δεκτός" ["take"] ή λέξεις με παραμφερή έννοια ενώ μετακινεί τον βίδο στην πλευρά του σε κοινή θέα με τη νέα αξία στην επάνω πλευρά του. Για να αρνηθεί τον βίδο, ο αντίπαλος λέει "πάσο" ["pass"] ή λέξεις με παραμφερή έννοια, καταγράφει το σκορ και στήνει τα πούλια του στην αρχική θέση. Ο βίδος δεν πρέπει να χρησιμοποιείται κατά τρόπο ιδιότροπο. Λεκτικές ή φυσικές ενέργειες μπορεί να θεωρηθούν ως πράξη βίδου.

5.5 ΚΑΝΟΝΑΣ CRAWFORD. Οταν ένας εκ των δύο παικτών φτάσει να χρειάζεται έναν πόντο για τη νίκη, η επόμενη παρτίδα (η "παρτίδα Crawford") παίζεται μέχρι τέλους υποχρεωτικά με τον βίδο στο 1. Ο βίδος απομακρύνεται από το τάβλι κατά τη διάρκεια της παρτίδας Crawford.

5.6 ΝΕΚΡΟΣ ΒΙΔΟΣ. Οταν το επίπεδο του βίδου είναι αρκετά υψηλό ώστε να είναι βέβαιο ότι το ματς θα τελειώσει με την τρέχουσα παρτίδα, η παρτίδα παίζεται μέχρι τέλους στο παρόν επίπεδο του βίδου.

6.0 ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΙΣ

6.1 ΔΙΕΝΕΞΕΙΣΟταν προκύψει μια διένεξη, οι παίκτες πρέπει να αφήσουν τα ζάρια, τα πούλια, τον βίδο και το σκορ αμετάβλητα ενώ καλείται ο Διαιτητής. Σχετικές παραβιάσεις είναι πάρα πολύ σοβαρές και δημιουργούν τεκμήριο υπέρ του αντιπάλου.

6.2 ΜΑΡΤΥΡΙΑ. Οποιοσδήποτε παίκτης μπορεί να εγείρει θέματα σχετικά με γεγονότα ή κανονισμούς. Οι θεατές επιτρέπεται να καταθέτουν ως μάρτυρες μόνο κατόπιν αίτησης του Διαιτητή.

6.3 ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ. Ενας παίκτης μπορεί να κάνει ένσταση σε απόφαση του Διαιτητή, αλλά αυτό πρέπει να γίνει αμελλητί ενόσω υπάρχει χρόνος ώστε να γίνει επανόρθωση. Για να επιλύσει μια ένσταση, ο Διαιτητής συγκαλεί μια επιτροπή από τρεις παίκτες που έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και είναι αμερόληπτοι. Η επιτροπή ακούει τις σχετικές μαρτυρίες και επιχειρήματα και μπορεί να ανατρέψει την απόφαση του Διαιτητή μόνο με ομόφωνη απόφαση. Αυτό εξαντλεί το δικαίωμα ένστασης ενός παίκτη.

 

Full Reviw on best bokmaker - Ladbrokes Ladbrokes full information
Downlaod Premium Themes